П`ятниця, 26.04.2024, 11:54
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід



Меню сайту
Категорії розділу
розробки уроків [4]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    На допомогу учителю

    Головна » Файли » На допомогу учителю » розробки уроків

    Урок №4. 6 клас Тема: Відмінювання кількісних числівників та вживання їх у мовленні.
    24.11.2014, 20:23

    Мета: Сформувати в учнів поняття про особливості відмінювання та вживання кількісних числівників, правила їх правопису; формувати спостережливість, логічне мислення, навички самостійної роботи; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; виховувати повагу до мови.

    Тип уроку: Урок – подорож.
    Обладнання: Підручник, індивідуальні картки, таблиця, картки з асоціативними парами.

     

    Епіграф: Знання, які не збагачуються, щоденно
    Зменшуються.
    Народна творчість.

    Хід уроку


    I.    Організаційний момент.
    II.    Актуалізація опорних знань.
    Робота біля дошки.
    Записати речення. Вказати кількісні й порядкові числівники, визначити відмінок кожного з кількісних.
    Кажуть, що дзвіницю Києво–Печерської лаври будували дванадцятеро братів. Що збудують за один рік – воно ввійде в землю. Так п ять років будували, щоразу одна п’ята будівлі під землею опинялася. Один брат не витримав, кинув і пішов собі. Одинадцятеро працювали далі. На шостий рік збудували баню, на ній золоте яблуко і хрест. Усю ніч люди стояли й молилися. На світанку вся дзвіниця вийшла із землі (Народна творчість).
    III.    Мотивація навчальної діяльності учнів.
    Сьогодні звичайний зимовий день - 21 січня 2010 року (учитель називає дату, записану на дошці). Переді мною в класі – 14 учнів. Ви всі привіталися з одним учителем та двома гостями. Сидите ви за сімома партами,у вас починається другий урок. Зараз дев’ята година ранку. Скажіть, будь ласка, які слова я зараз вживала у мовленні? (Кількісні числівники). Тож оголошується початок числівникового марафону.
    IV.    Повідомлення теми уроку.
    Зверніть увагу на прислів’я, записане на дошці. Мудрі вислови стали традиційним початком наших уроків. Тож сьогоднішній урок відкриває знайоме нам прислів’я: «Знання, які не збагачуються, щоденно зменшуються». У поданому прислів’ї підкресліть орфограми, прокоментуйте їх. Виділіть граматичні основи, поясніть розділові знаки. /Один учень працює біля дошки/. Не втрачаймо пильності протягом уроку! Вона вам знадобиться!
    V.    Повідомлення мети уроку.
    Мета нашої зустрічі – поглибити знання про числівник, набуті на попередньому уроці, закріпити навички відмінювання власне кількісних числівників (цілих чисел), отримати важливу інформацію з деяких питань культури мовлення.
    Я пропоную вам здійснити цікаву подорож, використавши для цього числівникову машину часу, і дізнатися, як же виникла сучасна система означення кількості. Інакше кажучи, отримати цікаву інформацію з історії деяких числівників.
    VI.    Вивчення нового матеріалу.
    Розминка «Підйом по трапу корабля»:
    -     Хто з присутніх має бажання вирушити в подорож числівниковими світами?
    -    Для того, щоб упевнено тримати курс, необхідно назвати галактику, у межах якої ми подорожуватимемо (Морфологія).
    -    Ми стартуємо на одну з десяти планет морфологічної системи під назвою…(Числівник).
    -    Прошу присутніх повніше охарактеризувати названу щойно планету: вона самостійна чи службова? (Самостійна).
    -    Основні обов’язки жителів планети? (Називати кількість та порядок предметів при лічбі).
    -    Повідомте міжпланетний пароль? (Запитання: скільки? та котрий?).
    -    Увага! Червоний сигнал – попередження! Правильно наголошуймо слово котрий!
    -    Назвіть дві числівникові держави? (Кількісні й порядкові).
    -    Назвіть країни держави кількості? (Цілі числа, дробові, збірні, неозначено – кількісні).
    -    Жестова схема до числа два?
    -    Які за будовою конструкції є на цій планеті? (Прості й складені).
    -    Наведіть приклади таких числівників, не виходячи за межі нашої класної кімнати.
    -    Без жителів якої сусідньої планети числівники не мають конкретного значення? (Іменники, займенники).
    -    Увага! Основні пункти характеристики планети Числівник названо! Підйом по трапу на корабель для подорожі завершено!
    VII.    Вправа «Словникова перепустка» (учні почергово повинні у заздалегідь написаних на дошці словах вставити пропущені букви або ,навпаки, вилучити зайві «деталі», провести орфографічний ремонт запропонованих слів):
    Шіс…надцять        міль…он        п …тдесят                  чотир…ма
    Шіс…сот                    міль…ярд        дев …тьсот                  дев…ять
    Два…цять                  сім…сот        двопов…рховий        по…перше
    Хто помітив шпигунів з інших планет? (Прикметник «двоповерховий» і прислівник «по–перше»).
    VIII.    Увага! Подорож починається! Над нашим кораблем – карта зоряного числівникового неба, цілі сузір’я числових знаків (Робота з таблицею «Відмінювання кількісних числівників»):
    1 – е сузір’я – утворюють числівники від 1 до 4,
    ( Звернути увагу на відмінювання числівників і їх вживання:
    Число 1 – символ єдності: Всесвіт, космос.
    Число 2 – символ парності: добро і зло, небо і земля, день і ніч.
    Число 3 – основа життя й мислення: теперішній, минулий і майбутній час, три образи Бога – Трійця, бог Трибог.
    Число 4 – символ сталості: чотири стихії – вогонь, вода, повітря, земля; чотири стадії людського життя – дитинство, юність, зрілість, старість; чотири сторони світу).
    2 – е сузір’я – утворюють числівники від 5 до 30 (При відмінювані мають по дві паралельні форми у непрямих відмінках.
    Число 7 – досконале, символ здоров я, святості: сім планет (Сонце, Місяць, Меркурій, Венера, Марс, Юпітер, Сатурн), сім днів тижня, сім кольорів веселки, сім нот.
    Число 12 – пов’язане з євангельськими притчами: 12 апостолів, 12 страв на Різдво, 12 сузір’їв Зодіаку, 12 місяців року, 12 годин має день).
    3 – е сузір’я – це числівники 40, 90, 100 (У непрямих відмінках мають закінчення – а).
    40 – учені вважають, що це слово походить від назви торбинки (сорок), куди складали шкурки соболів або білок).
    4 – е сузір’я – числівники 50 – 80 (Змінюється тільки друга частина).
    5 – е сузір’я – числівники 200 – 900 (Змінюються обидві частини).
    Одиниці вищого розряду староукраїнською мовою:
    Тьма - 10000,легіон – 100000, леодр – 1000000, колода – 100000000.
    IX.    Закріплення вивченого.
    1)    Записані на дошці числівники 5, 7, 50, 100,200, 600 поставте у родовому  й орудному відмінку , запишіть їх у зошит (У разі необхідності можна скористатися таблицею).
    2)    Замініть цифри відповідними числівниками:
    Коршуни та грифи живуть більше 100 років.
    До 80 можуть дожити беркути, дикі гуси.
    Качка живе до 40 років.
    Найдовша тривалість життя у соколів. Вони доживають до 160  років.
    Довжина язика мурахоїда досягає 60 см.
    Довжина кроку страуса від 4 до 5 метрів. Він може розвивати швидкість до 50 км на годину.
    Курка пробігає за годину до 14 км.
    Папуга в неволі може жити до 135 років.
    3)    Самостійна робота.
    Тестова перевірка.
    Укажіть рядки, у яких правильно записані числівники:
    1.Р.в.    а) сімох, шістдесяти, двохсот;
            б) двух, п ятидесяти,п ятсот;
            в) вісьми, сьома, на чотирьох.
    2.О.в.    а) двума,чотирма, восьми десятьма;
            б) однією ( одною),вісьмома, шістдесятьма;
            в) п ятсот, на сімох, двомстам.
    3. Поставте наголос у словах:
    Одинадцять,чотирнадцять, одного, одному, до одного.
    4.Укажіть відповідність фразеологізмів до їхнього значення:
    А) в одну дудку грати        а) дуже схожий
    Б) один як палець                  б) дуже дешево
    В) п’яте колесо у возі        в) бути зайвим
    Г) по сім за цибулю        г) бути заодно
    Д) як дві краплі води        д) самотній.
    Х. Мозковий штурм (серія запитань у межах вивченої теми).
    ХІ. Підбиття підсумків.

    Закінчується наша подорож числівниковими світами, але я бажаю, щоб у вас ніколи не згасало бажання подорожувати, вчитися, досягати поставленої мети.
    А чи досягли ми мети, яку ставили перед собою на початку уроку?
    ХІІ. «Мікрофон»: Закінчіть речення, передаючи уявний мікрофон:
    - На уроці я дізнався …
    - Я знаю…
    - Я вмію…
    - Мені було цікаво, тому що…
    - Я стомився, тому що…
    ХІІІ. Домашнє завдання.
    Опрацювати за підручником тему про відмінювання кількісних числівників, виписати з додаткової літератури 5-6 прислів’їв з кількісними числівниками.

     

    Категорія: розробки уроків | Додав: Olga
    Переглядів: 5463 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar