П`ятниця, 15.12.2017, 11:11
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід



Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичні рекомендації 2014-2015 н.р.

    Методичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови й літератури у 2014-2015 навчальному році в загальноосвітніх навчальних закладах

     

                При підготовці до нового навчального року опрацювати лист Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014р. №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного  процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі». Особливу увагу звернути на додаток 1, у якому висвітлюються  педагогічні особливості навчання учнів у шостих класах.

                Для учнів 5 класів чинними є рекомендації,  надані у листі Міністерства від 24.05. 2013р. №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі».

    Українська мова

    Пріоритетною ідеєю вивчення української мови в загальноосвітній школі є забезпечення інтенсивного мовленнєвого та інтелектуального розвитку учнів. Мова посідає особливе місце серед шкільних предметів, бо є не лише об’єктом вивчення, а й засобом навчання.

    Вивчення української мови у 2014-2015н.р. здійснюватиметься на основі  таких документів та підручників:  

     1.Навчальних планів (наказ МОН України від 29.05.2014р.  №664 «Про внесення змін до наказу МОНмолодьспорту від 03.04.2012р.  №409; лист МОН від 11.06.2014р. №1/9-303 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року».

    Кількість годин української мови  на тиждень відповідно:

     

    5 кл.

    6 кл.

    7 кл.

    8 кл.

    9 кл.

    10 кл.

    11кл.

    3,5 год.

    3,5 год.

    2,5 год.

    2 год.

    2 год.

    1-4 год. відповідно до профілю

    1-4год.

    відповідно до профілю

     

    2.Навчальних Програм:

     5-6 кл.  –  Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 ( наказ МОНмолодьспорту України від 6 червня 2012р. №664).

     7-9 кл. –   Українська мова. 5-12 класи.-К.: Ірпінь: Перун, 2005. (лист

    № 1/11- 6611 від 23.12.2004 р.):

     10-11 кл.  за програмами, затвердженими наказом  МОНмолодьспорту України  від 28.10.2010р. №1021.

    Для ЗНЗ  з російською мовою навчання:

    5-9 кл. – Українська мова. 5-9 кл.(Бондаренко Н.В., Біляєв О.М..Паламар Л.М., Кононенко В.Л.) – Чернівці: Видавничий дім «Букрек». – 2005.

    10-11 кл. – Українська мова (рівень стандарту). (Бондаренко Н.В.,

    Біляєв О.М., Паламар Л.М., Кононенко В.Л.) – Чернівці: Видавничий дім «Букрек». – 2005.

    10-11 кл. – Українська мова ( академічний рівень). (Бондаренко Н.В.,

    Паламар Л.М., Кононенко В.Л., Кос’янчук С.В.)    

    Зі змістом   програм   можна ознайомитись на сайті МОН України: www.mon.gov.ua

     

    3. Нових підручників для 6 класу:

    Глазова О.П. Українська мова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.

    Єрмоленко С.Є., Сичова В.Т.,  Жук М.Г.  – К.: Грамота, 2014.

    Заболотний О.В.,  Заболотний В.В.  Українська мова.   – К.: Генеза, 2014.

     

     4.Зміст навчального матеріалу української мови розподіляється на чотири змістові лінії: мовну, мовленнєву, соціокультурну і діяльнісну ( стратегічну).

     Відповідно до соціокультурної змістової лінії текстовий та інший дидактичний матеріал спрямований на розкриття таких тем:

    Я і українська мова й література.  Я і Батьківщина. Я і національна культура.  Я і мистецтво.  Я і ти. Я і ми.  Я як особистість.

    Роль діяльнісної   змістової лінії   –  формувати мотивацію навчання,   удосконалювати загальнонавчальні уміння, оволодівати творчими, естетико-етичними вміннями, які визначають успішність мовленнєвої діяльності.

     

    5.Зразок заповнення сторінки журналу з української мови подано у методичному листі Міністерства від 21.08.2010 № 1/9-580 (Інформаційний збірник Міністерства. – №14-15. – 2010. – С. 3-17).  

      

    Українська література

    Літературна освіта є важливим чинником створення оптимальних  передумов розвитку всебічно освіченої особистості, виховання громадянина-патріота України, а її зміст базується на  на засадах загальнолюдських  і національних цінностей, принципах гуманізму і демократії.

    Українська література є потужним носієм ідентичності нації, її генетичного коду.

    Вивчення української літератури у 2014-2015 н.р. здійснюватиметься на основі таких документів та підручників:  

     1.Навчальних планів (наказ МОН України від 29.05.2014р.  №664 «Про внесення змін до наказу МОНмолодьспорту від 03.04.2012р.  №409; лист МОН від 11.06.2014р. №1/9-303 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року».

    Кількість годин української літератури  на тиждень відповідно:

    5 кл.

    6 кл.

    7 кл.

    8 кл.

    9  кл.

    10 кл.

    11кл.

    2год.

    2год.

    2год.

    2год.

    2год.

     2-4 год.  відповідно до профілю

    2-4 год. 

    відповідно до профілю

     

    2.Навчальних  Програм:

          У 5-6 кл.  за програмою, затвердженою наказом Міністерства від 06.06.2012 № 664: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

      У 7-9 кл.  –  за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Українська література. 5-12 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. 

              У 10-11 кл.  загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством (наказ від 28.10.2010 № 1021).

    Для ЗНЗ  з російською мовою навчання:

    У 5-6 кл. – за програмами та підручниками  з українською мовою навчання.

    У 7-9 кл. – за програмами та підручниками  під загальною редакцією Івасюк О.М з урахуванням рекомендацій МОН  (лист №1/9-647 від 08.10.2008р.)

    У 10-11 кл. – за програмами та підручниками  з українською мовою навчання.

     З метою удосконалення навчальної програми з української літератури  внесено зміни  для  5-6 класів:

     

    Вилучено твори

    Додано твори

    5 клас

    Є.Гуцало

    «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…» (поезії) 

    О.Олесь.

    «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород» (поезії);

    Зірка Мензатюк.

     «Таємниця козацької шаблі»

    до розділу «Історичне минуле нашого народу».

     

    6 клас

    О.Іваненко

    «Друкар книжок небачених»      

     

    В.Рутківський

     «Джури козака Швайки»  до розділу «Загадково прекрасна і славна давнина України».    

     І.Калинець

     «Писанки»,«Стежечка», «Блискавка»,«Веселка», «Криничка», «Дим» (зі збірки «Дивосвіт» - на вибір)  до розділу  «Я світ»  

     

     

     

    3. Нових підручників для 6 класу:

     «Українська література», 6 клас (автор Л.Т.Коваленко),

    «Українська література», 6 клас (автор О.М. Авраменко).

    4. При викладанні  української літератури акцентувати увагу на формування таких компетентностей: соціальної, мотиваційної, функціональної.

    5.Ураховувати змістові лінії, покладені в основу програми, –  емоційно-ціннісну, літературознавчу, загальнокультурну та компаративну.

    6.Перелік головних вимог щодо виконання письмових робіт і перевірки зошитів з української літератури,особливостей проведення уроків виразного читання, кількість, призначення та особливості оформлення зошитів з предмета містяться в методичному листі Міністерства від 21.08. 2010р.

     № 1/9-580.    рекомендації щодо викладання предметів суспільно-гуманітарного спрямування у 2014-2015 н.р.

     

    7.При вивченні української мови  й літератури у 6 класі звернути увагу на такі особливості:

    7.1 Відбувся перерозподіл годин на вивчення  певних розділів з української мови.

    7.2 Змінено кількість годин на проведення аудіювання та читання мовчки.

    7.3 Контроль за певними видами мовної і мовленнєвої діяльності здійснюється у такій кількості:

     

    Форми контролю

    І семестр

    ІІ семестр

     Контрольна робота. Перевірка мовної теми

    3 - 4

    3 - 4

    Письмовий переказ

    1

    1

    Письмовий твір

    1

    Контрольний диктант

    1

    1

    Аудіювання

    1

    1

    Читання вголос

    1

    Читання мовчки

    1

    1

    Усний переказ

    1

    Усний твір

    1

    Діалог

    1

    Перевірка зошитів

    щомісяця

    щомісяця

     

    7.4 Упровадження соціокультурної змістової лінії може здійснюватися за такими темами:

     

     

    Сфера відношень

    Тематика текстів

    Теми висловлювань учнів

    1

    Я й українська мова та література

    Українська мова – основа  національної ідентичності

    «Барви українського слова», «Чистіша від сльози вона хай буде»

    2

    Я і Батьківщина (її природа, історія)

    Рослинний і тваринний світ рідного краю.

    Сім природних чудес України. Гармонія людини і природи.

    «Барвінковий край»,

    «Рідні краєвиди», «Велична премудра природа»

    3

    Я і національна культура  (звичаї, традиції, свята, українська пісня)

    Родинно-побутова культура українців. Народна пісня. Колискова. Кобзарство. Національне вбрання українського народу.

    «Наша дума, наша пісня не вмре , не загине», «Мамина пісня», «Про що розповідає старенька хата»

    4

    Я і мистецтво (традиційне й професійне)

    Декоративно-прикладне мистецтво. Плетіння, вишивка, ткацтво, килимарство., кераміка, мереживо

    «Одягни вишиванку», «Мережила скатертину», «Із замуленого джерела води не нап’єшся»

    5

    Я і ти (члени родини, друзі, товариші)

    Я і ми (родина, класний колектив, народ,людство)

    Родина, родовід. Мати –берегиня  роду. Домашні обов’язки.

    Норми народної моралі.

    «Любить людей мене навчила мати», «Люди, з яких я беру приклад»

    6

    Я як особистість

    Світ захоплень.

    «Пізнай самого себе», «Не одяг прикрашає людину, а добрі справи»

     

    8. З  проблемного питання по оформленню календарно-тематичного планування  користуватися Методичними рекомендаціями МОН України  щодо викладання предметів суспільно-гуманітарного спрямування у 2014-2015 н.р.

     

     

     

     

     Підготувала    Коваленко О.П., методист ПОІППО